El PSPV de Gandia aposta per la gestió conjunta per a rellançar el comerç local

frances_190301_6770

El segon dia de les Jornades Sectorials ‘Ocupació i oportunitats. Sectors productius’ organitzades pel PSPV-PSOE de Gandia, sota el títol ‘Gandia, centre comercial obert’, va reunir a un nodrit grup de comerciants de Gandia amb l’objectiu d’oferir idees per a obrir la millor etapa per a la ciutat i continuar construint la Gandia que tots volem. Durant el desdejuni, encapçalat per l’alcaldessa de Gandia i candidata socialista a la reelecció, Diana Morant, es va parlar de la importància d’una acció conjunta de totes les parts implicades com a clau per a adaptar-se als nous temps, recuperar la competitivitat i el mercat on-line. Una acció que passa ineludiblement per la modernització i digitalització.

El repte és obrir una finestra al futur que estic convençuda que passa per la governança, crear un espai de codecisió on tots els actors implicats treballem per igual. On opinem junts, ens arrisquem junts, fallem i aprenguem i, al final, encertem junts. És important que aporteu idees i expliqueu les vostres necessitats perquè entre tots busquem les millors solucions”, va explicar Diana Morant.

S’estima que el 25% de l’ocupació a Gandia es concentra en el sector del comerç i la distribució. El comerç urbà vertebra una ciutat, quantitativament i qualitativament.

“El repte és l’organització i el lideratge, però també la modernització. L’Administració ha de posar l’escenari adequat perquè els actors puguen fer el seu treball amb garantia d’èxit”, va apuntar el responsable del Programa de Govern del Comité Electoral del PSPV-PSOE de Gandia, Salvador Gregori.

Per la seua banda, Agustín Rovira, director de l’Oficina PATECO de la Cambra de Comerç de València, va assenyalar: “Gandia sempre ha sigut exemple de com els comerciants s’han implicat i han contribuït a crear un espai comercial coordinat, integrat en el nucli urbà. Gandia en això va ser pionera i referent per a moltes ciutats. Però el client i el mercat continuen canviant. Cal reinventar-se i saber vendre la destinació, no solament a la ciutat sinó en tota la seua àrea d’influència. Un comerç lligat a l’oci, la cultura i la gastronomia; amb diversitat de negocis; serveis; i, sobretot, amb presència digital, no solament a manera individual, sinó de forma conjunta, com una oferta global”.

Un altre dels ponents va ser Javier Mateo, subdirector d’Emprenedoria València Activa de l’Ajuntament de València, qui va coincidir amb l’alcaldessa, Diana Morant, que “la cogovernança és fonamental”. Així, va posar d’exemple l’acabada d’estrenar web del Mercat de València, on es promociona una oferta global de tots els establiments.

Entre els participants en la jornada va destacar la presència de José Fuster, gerent de Carns Fuster, que recentment ha rebut el Premi Nacional al Xicotet Comerç concedit pel Ministeri. En la seua intervenció va aportar una dada clau: “Es parla molt que no hi ha treball, però cal saber les causes. I és que hi ha una manca formació en els sectors tradicionals”.

Els socialistes pretenen amb estos desdejunis de treball traure les millors idees per a sumar-les a un projecte electoral que després puga plasmar-se en polítiques i accions reals. “Des de l’Administració Pública hem de crear l’ecosistema idoni per a fer de Gandia una ciutat d’oportunitats, on es genere economia i ocupació. Una mala gestió empobrix, bloqueja una ciutat i perjudica el teixit empresarial. I no hi ha millor pla d’ocupació que liquidar el deute i pagar als nostres proveïdors, com hem fet esta legislatura. Perquè això repercutix en tota la ciutat, la qual té una economia circular. I els socialistes creiem en això i continuarem treballant en esta línia”, va concloure Diana Morant.

frances_190301_6742